HJÄLP!

 
 
 


Jag ska välja ut tre blogginlägg till ett bokförlag. De ska se om de kan göra något med dem.
Inläggen alltså. 
Det känns spännande och pirrigt. Tänk om! 

Problemet är bara att jag inte vet vilka tre jag ska välja ut. 
Kan inte ni hjälpa mig? Lista tre, fyra stycken som är läsvärda? 

Tusen tack på förhand

1 A:

skriven

Oj... hela din blogg är ju läsvärd, men de som fastnat hårdast hos mig är först ett inlägg där det framgår så himla tydligt hur det är att vara närstående till en person med ätstörningar och det är ett inlägg där Fågelungen klart och tydligt säger "du kan göra det, men jag kommer INTE att äta". Det är något om mellanmål.
Ett annat som fastnat hårt är det där med "plötsligt händer det", den med lyxshaken från MAX. Så starkt och så fullt av hopp.
Det var de jag kommer på såhär på rak arm.

Spännande att ett bokförlag är intresserade!! :-)

Svar: Tack för tankarna och förslagen Många hälsningar
Anorexiamamman

2 Anonym:

skriven

När ni är utomlands med hundarna. När tjejerna fixar körkortet. När ni är inlåsta på toa i affären. När hon berättar det

Svar: Tack!
Anorexiamamman

3 S:

skriven

Dendär kvällen när din dotter berättar

Svar: Tack
Anorexiamamman

4 Katie:

skriven

Jag säger precis som "A", jag har själv levt med anorexia i många år och det inlägget om lyxschaken på max fick mig att gråta och finna hopp! En tid efter att jag hade läst det inlägget vågade jag också köpa en sådan en gång <3 det inger hopp! Kram!

Svar: Köp FLER lyxshaker! Låt livet bestå av god mat, skratt och ljus. INTE ett monster i huvudet! UT med hen!
Kram tbx
Anorexiamamman

5 Anonym:

skriven

Det är så många som jag känt igen mig i och som fått mig att gråta. Någon gång ska jag läsa allihop igen men måste ladda för det tar mycket energi. Tänker på inlägg där du beskriver hur inrutat livet blir och hur stressad man känner sig när klockan närmar sig mattid. Hur rädd man är och hur lycklig man blir vid minsta framsteg. Din blogg har gett mig mycket ångest, hopp, tröst och kraft. TACK!

Svar: Ja, livet med den här sjukdomen är ganska likt för oss alla. Jag har också förstått det. Det är hemskt.... Och på ett vis bra... Så man ser att det inte är en själv, utan faktiskt sjukdomen som är där och förstör.
Jag blir glad att se att min blogg berör, och jag hoppas mest du hittar kraft att ta dig ifrån sjukdomen.

Många hälsningar
Anorexiamamman

6 Anonym:

skriven

När du fick veta. Något som beskriver hur mycket svårare det var egentligen, så mycket mer än man trodde. Det som många föreslår, lyxshaken - plötsligt händer det.
Sen har även det om den skadade fågeln fastnat för mig. Den som fågelungenhittade på er trädgård.

Svar: Tack!
Anorexiamamman

7 Annan mamma:

skriven

Hej! Så kul! Jag tycker extra mycket om de inlägg där du beskriver hur hela familjen påverkas.
Lycka till!

Svar: Tack!
Anorexiamamman

8 Anonym:

skriven

Det inlägget när du kommer upp för trappan å du känner hur det vänder sig i magen när dottern bakar (så typiskt anorektiker att baka/laga mat till andra men själv inte äta) - Lyxshaken - När hon får panik av sina bristningar och du ser bara en liten röd prick (skildrar på ngt sätt hur svårt det kan vara med proportioner/lagom för anorektiker...att ngt så litet kan upplevas så stort).

Svar: Tack!
Anorexiamamman

9 Svan:

skriven

Skulle någon vänlig själ kunna länka till inlägget där "hon berättar"? <3

Svar: Hej Jag är inte säker, men jag tror det är det här inlägget en del menar.
http://anorexiamamman.com/2014/may/fran-en-dag-till-en-annan.html

Många hälsningar
Anorexiamamman

10 Jenny:

skriven

Hejsan!
Sitter och läser allt jag kommer över om anorexia och ramlade över din blogg. Har inte läst hela än men jag känner sådant hopp när jag läser ditt senaste inlägg... Kanske finns det en framtid för min dotter? Det som berört mig mest hittills och som jag kände igen mig i, var när du lämnat din dotter i badet för att hämta din minsta. Hur du drabbas av panik i bilen då du inser att hon kan drunkna. Jag känner så hela tiden just nu. Tack för din blogg!

Svar: Hejsan Jenny Först av allt vill jag säga dig det jag själv så absolut hade behövt höra när min dotter blev sjuk.
Eller när jag fick veta att ho var sjuk; Hon kommer att bli frisk! Nästan varenda en blir frisk till slut!
Ni kommer att fixa det. Ta det lugnt, försök iallafall, andas och undvik paniken.
Låt inte din dotters monster plåga dig också.

Det finns absolut en framtid för din dotter! Resan till den är dock lång, snårig och på ren svenska, skitjobbig. Men ni kommer fixa det!

Glöm inte att ta hand om dig själv, så du orkar slåss.
Kram på dig!
Anorexiamamman

Kommentera här: